Beeld & Kwaliteit

Klachtenregelement

Bent u ergens ontevreden over, of heeft u een klacht over onze zorg? We gaan graag met u in gesprek en op zoek naar een oplossing.

Als thuiszorgorganisatie willen wij ons werk graag zo professioneel mogelijk uitvoeren en vinden wij het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk kan het voorkomen dat u geen goed gevoel heeft over het contact met onze praktijk. Zo vindt u bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of heeft u de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en wij ervan kunnen leren.

U kunt uw klacht of opmerking indienen door zich rechtstreeks tot een van onze medewerkers te wenden. Gezamenlijk kijken we of we tot een oplossing kunnen komen.

Indien u er met de medewerker van Exact Wijkzorg niet uitkomt, kunt u gebruik maken van ons online klachtenformulier. Uw klacht wordt dan doorgestuurd naar de klachtenfunctionaris intern.

De klacht wordt in behandeling genomen door de klachtenfunctionaris en (indien nodig) besproken met een interne commissie van advies. De ontvangst van uw klacht wordt per mail bevestigd binnen een termijn van maximaal 2-4 weken. Hierbij worden tevens de ingezette acties ter afhandeling benoemd.
Wij streven ernaar uiterlijk binnen 8 weken een terugkoppeling te geven van de afhandeling van uw klacht met de afgesproken acties.

Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Exact Wijkzorg is aangesloten bij een landelijke klachten- en geschillencommissie (Klachtenregeling) : Klachten Portaal Zorg. Op verzoek worden de contactgegevens verstrekt door de klachtenfunctionaris van klachtenportaalzorg.nl

Klachtenreglement Klachtenportaal certificate